Napíšte nám svoju otázku a odpovieme vám hneď ako budeme môcť. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Fyzioterapia

Meditačný sed

maya novakova

sed final.jpg

SED :: MEDITACIA :: FYZIOTERAPIA :: YIN YOGA :: CHRBTICA

sed nie je úplne prirodzenou pozíciou pre telo, od praveku sme skôr využívali chôdzu, beh, čupnutie. dnes prevažnú časť nášho dňa presedíme za počítačom v práci alebo doma, čo má dlhodobé následky na pohybový aparát a muskuloskeletálny systém. sed má byť pre naše telo pozícia pre relax a oddych našich končatín, ak to tak nie je, nie som správne. Na to aby sme mohli voľne a relaxovane sedieť potrebujeme práve zdravý chrbát a voľnosť bedrových kĺbov. Naučme sa o sede viac ako ovplyvňuje naše telo a myseľ

1. POLDENNY WORKHOP 4 hod

na workshope prejdeme teoretické základy o sede ale tiež si zacvičíme FYZIOTERAPEUTICKE cviky a YIN YOGU ako podporu pre chrbticu a panvový pletenec. Súčasťou workshopu je aj meditačná inštrukcia.

NAPLŇ WORKSHOPU

  • TEÓRIA o sede z pohľadu FYZIOTERAPIE :: aký vplyv má dych na podporu chrbtice, ako si dobre sadnúť do meditácie, ako zdravo sedieť na stoličke v práci, iné varianty sedu, riziká dlhodobého nevhodného sedu na kardiovaskulárny a pohybový systém, či je nevyhnutná lotosová pozícia v meditácii, postavenie chrbtice v sede
  • CVIČENIA podporujúce nastavenia chrbtice a panvy v sede, cvičenia z FYZIOTERAPIE doplnené o cvičenia z YIN YOGY na natiahnutie bedrových väzív a fascií
  • MEDITACIA, meditačná inštrukcia na mindfulness/vipassana meditaciu

SED ak správne (zdravo) sedíme

AK ZDRAVO SEDÍME ...
 

  • podporíme napriamenie chrbtice a držanie hlavy
  • zabránime skracovaniu svalov
  • podporíme zdravé prirodzené dýchanie
  • podporíme kardiovaskulárny systém (žily, cievy, srdce)
  • predídeme poškodeniam chrbtice (skolióza, posun platničiek...) a bolestiam v krčnej chrbtici
  • predídeme degeneráciam kĺbov
  • podporíme meditačnú prax bez telesných bolestí
  • (vyhneme sa individuálnej fyzioterapii keď už nám je zle :D

ORGANIZAČNE WORKSHOP :: 

rozsah :: 4 hod
datum konania :: pripravujeme na jeseň 2018, prihlášky môžete posielať už teraz
počet ľudí :: 6
cena :: 25e
lektorka :: maya nováková a daniela dvorská

 

Všímavá chôdza

maya novakova

chodza.jpg

NOHA :: STOJ :: CHODZA :: MEDITACIA V CHODZI :: FYZIOTERAPIA :: YIN YOGA :: CHRBTICA

chôdza je pre naše telo najprirodzenejším pohybom a chodidlo je zrkadlom našej chrbtice.

1. POLDENNY WORKHOP 4 hodiny

na workshope si zažijeme uvedomenie jednotlivých častí tela, ktoré sa na chôdzi podieľajú a vytvárajú jednotný celok. naučíme sa nový spôsob chôdze a zvládať vývojové polohy potrebné pre stoj na dvoch nohách. na workshope prejdeme teoretické základy z fyzioterapie o chôdzi a stoji ale tiež si zacvičíme FYZIOTERAPEUTICKE cviky a YIN YOGU ako podporu pre prirodzenú chôdzu. deň doplníme inštrukciou na meditáciu v chôdzi. už po jednom stretnutí môžete odhaliť nevhodné stereotypy a urobíte malú zmenu.

NAPLŇ WORKSHOPU

  • TEÓRIA o chôdzi a stoji z pohľadu FYZIOTERAPIE :: aký vplyv má chôdza na podporu chrbtice, ako zdravo chodiť, ako stabilne stáť, riziká nevhodnej chôdze a vplyve na zvyšné časti tela
  • CVIČENIA z FYZIOTERAPIE doplnené o cvičenia z YIN YOGY na natiahnutie hamstringov a flexibilita kĺbov
  • MEDITACIA V CHODZI, meditačná inštrukcia

2. PRAVIDELNÝ KURZ 6 stretnutí (jedno strenutie 75min)

PRINOSY KURZU PRE PODPORU CHÓDZE

  • vykročenie do priestoru cez pevný stred tela
  • predídeme degeneráciam kĺbov (mobilita veľkých koreňových kĺbov:: ramená a bedrá)
  • zabránime skracovaniu potrebných svalov pre chôdzu
  • naučíme sa o rovnováhe pri praktických cvičeniach (4- bodová opora na chodidle a prenos váhy na palce)
  • hrami s prstami na nohách, podporíme pevné chodidlo
  • predídeme poškodeniam chrbtice (skolióza, posun platničiek...) a bolestiam v krčnej chrbtici
  • pripomenieme si, aké náročné môže byť dosiahnuť stoj na dvoch nohách, prostredníctvom vývojových polôh
  • predchádzanie plochonožiu
  • uvedomenie zaťaženie chodidla na podložke, to ako s ňou pracujeme ako základ zdravého státia .
  • naučiť sa zapájať tie svaly, ktoré nám už prestali správne pracovať a zmenili naše postavenie tela

 

ORGANIZAČNE WORKSHOP :: 

rozsah :: 4 hod
datum konania :: 14. októbra
počet ľudí :: 6
cena :: 30e
lektorka :: maya nováková a daniela dvorská

Zdravé držanie tela

maya novakova

zdrave drzanie tela.jpg

EDUKÁCIA AJ CVIČENIE :: FYZIOTERAPIA :: CHRBTICA a priebeh dychu :: CHÔDZA ako sme začali chodiť :: bezpečné SEDENIE :: STÁTIE zakorenené v zemi chodidlom

1.PRAVIDELNY KURZ 8 stretnutí (jedno stretnutie 75min)

NÁPLŇ KURZU
našim cieľom je zamerať sa na PREVENCIU a predchádzať deformáciám kĺbov a chrbtice. taktiež VYTVORIŤ NÁVYK a cvičenie pre telo zautomatizovať, ktoré podporí jednoduchosť a systematickosť, iba niekoľko cielených cvikov počas hodiny, aby si telo pohyb lepšie zapamätalo a uložilo

cvičenia budú založené na pohyboch dieťaťa počas útleho detstva, zameriame sa na KOMPLEXNÝ PRÍSTUP K POHYBU tak ako nám je prirodzený. odznova sa NAUČÍME ZÁKLADNÉ POHYBY TELA, ktoré nám umožnili psychomotorický rozvoj v útlom detstve od ľahu až do stoja.
na každej hodine sa budeme venovať iba niekoľkým polohám ( 2 - 3 ) a postupne si budeme skladať celú vývojovú radu, čím podporíme účinnejšie zautomatizovanie a OVPLYVNÍME POHYBOVÉ STEREOTYPY.

naučíme sa počas hodín VNÍMAŤ ZÁMER POHYBU a mať o ňom konkrétnu predstavu ( ako sa môžem zdvíhať? ako si môžem sadnúť? ako môžem dvíhať veci?)
 

ZAMERANIE HODIN
 

  • rozviniete stabilitu a rovnováhu tela praktickými pohybovými hrami
  • rozcvičíte veľké koreňové kĺby ( ramená a bedrá)
  • rozviniete zručnosti s chodidlami a hry na rozhýbanie prstov
  • rozhýbanie chrbtice všetkými smermi
  • podporíte mobilitu hrudníka pre zlepšenie priebehu dychu
  • vytvorenie pevnosti posturálneho svalstva a aktivácia hlbokých stabilizačných svalov


PRE KOHO
aj pre tých, čo už majú problémy s chrbticou, ale aj pre tých, ktorí zraneniam chrbtice chcú predchádzať
aj pre tých čo sa boja hýbať alebo s tým nevedia začať a potrebujú poradiť a nasmerovať
aj pre začiatočníkov, aj pre menej ohybných (nepôjde o podávanie “jógových výkonov”)

 

ORGANIZAČNE KURZ :: 

rozsah :: 8 stretnutí 
datum konania :: ŠTVRTOK 17:00 - 18:15 :: 13. septembra - 15. novembra
počet ľudí :: 6
cena :: 96e
lektorka :: daniela dvorská

Zdravé dýchanie

maya novakova

emerge-from-water.jpg

DYCHANIE :: MEDITACIA :: FYZIOTERAPIA :: YIN YOGA :: VEDOMY POHYB :: ZVLÁDANIE STRESU

neexistuje správny alebo nesprávny dych. dych je taký aký je, ako všetko okolo nás aj on prebieha neustále a mení sa v závislosti na telesnej a mentálnej aktivite. naučme sa o ňom viac ako ovplyvňuje naše telo a myseľ. dozviete sa teoretické základy o dýchaní ale tiež si zacvičíte fyzioterapeutické cviky pre podporu prirodzeného plynulého dychy. nejde o prax pranajamy, ale o rozvíjanie prirodzeného dychu (plného jogového dychu)

1.POLDENNY WORKHOP OBSAH

  • TEÓRIA o dýchaní z pohľadu FYZIOTERAPIE :: ako prebieha dýchanie, čo všetko sa podieľa na jeho mechanike, kde a ako začína, ktoré svaly sa zapájajú, čo nám pomáha pri dýchaní
  • CVIČENIA podporujúce vedomé a plynulé dýchanie, cvičenia z FYZIOTERAPIE doplnené o cvičenia z YIN YOGY na natiahnutie dýchacích svalov
  • MEDITACIA ako cesta k prirodenemu dychu a jeho uvedomovaniu, dostanete meditačnú inštrukciu na mindfulness/vipassana meditaciu

2.PRAVIDELNY KURZ 6 stretnutí (jedno stretnutie 75min)

NAPLŇ KURZU kurz bude pozostávať hlavne z praktického fyzioterapeutického cvičenia, meditácie a teórie k dýchaniu. pravidelné fyzioterapeutické cvičenia vás budúc viesť k rozvoju uvedomovania si dychu. Teoretické poznatky “ako dych prebieha, čo všetko sa podieľa na jeho mechanike, kde a ako začína, ktoré svaly sa zapájajú, čo nám pomáha pri dýchaní” si budete môcť overiť na vlastnom tele. súčasťou každého stretnutia bude aj krátka meditácia so zameraním na dych.

PRÍNOS KURZU

  • zvládanie stresu :: napomáhaním uvedomovania si dychu, dokážeme si pomôcť v stresovej situácii
  • zlepšenie koncentrácie :: na psychickú prácu “odbúraním únavy krátkymi dychovými technikami
  • vhodnejšie držanie tela :: zapoja sa hlboké svaly, podporíme tak lepšie napriamenie chrbtice, nebude nás tak bolieť ani krk
  • podpora vnútorných orgánov :: stimulácia tráviacich a vylučovacích orgánov
  • budeme energickejší a živší
  • podpora športového výkonu :: reakčný výkon sa zlepší
  • pokoj do bežného života :: “Nemám pocity úzkosti a stiesnenosti”

ORGANIZAČNE KURZ :: 

rozsah :: 6 stretnutí
datum konania :: STREDA 17:00 - 18:15 :: 12. septembra - 24. októbra
počet ľudí :: 6
cena :: 85e
lektorka :: daniela dvorská